PDA

Vollständige Version anzeigen : Dell (mal wieder...)

adl
29.04.2006, 11:52
Hab mal eine Frage:

Hab mir jetzt das Inspiron 6400 bestellt und bin schon ganz gespannt. Wenn ich das aber doch zurückgeben wollen würde (hoffe ich natürlich nicht!) muß es dann auch Softwaremäßig im original Auslieferungszustand sein? Also sollte ich als allererstes mal ein Backup machen, wenn ich das Notebook bekomme und dann erst anfangen meine Programme zu installieren (oder noch besser: komplett formatieren und Windows neu drauspielen). Oder muß das nicht sein und ich kann munter installieren, Dell´s vorinstallierte Programme runterwerfen, und es dann auch in diesem Zustand zurückschicken?

Weiß jemand ne Antwort?

Vielen Dank schonmal!

Archangel
29.04.2006, 15:41
Hallo.

Ich weiß jetzt nicht ob es bei DELL anders gehandhabt wird, aber normalerweise muss das NB wieder in den ursprünglichen Zustand, in dem es ausgeliefert wurde, versetzt werden.

Greetz
Sebastian

dnngsh
12.05.2006, 20:59
Ich hab von dell SEHR entäuscht!!!!!!!!!
I bought the notebook inspiron 6400 and i have to pay extra for windows XP in english version without any notification that i will recieved the laptop with english keyboard which is i need the german characters.

I called them and the said they could change the keyboard and the technical will come and doing it for me.... BUT the technical division that i talked with.. he had to talk with his colleague about it AND will call me back.... 2 days i had been waited and there is no call from dell at all.
I have to call them!!!!!!!! and it didn't work with just 6 calls.
They even offered me to give a bag for the laptop IF i keep the laptop with the english keyboard!!!!!! UNBELIEVABLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

So i decided to return the laptop and asking them to change it with the german keyboard...
The called me on tueasday 09.05.2006 and arraged the pick up time on Friday 12.05.2006 (it take 2 days to make the appointment work ... to get the arrangment ...I HAVE TO MAKE PHONE CALLS!!!!!!
So on Friday i got 2 phone called which is one told me they will pick up the laptop on Friday and the other one try to arrage AGAIN for pick up the date.

Which is basicly you will get back ur laptop AFTER the pick up the laptop and it take 8 DAYS workday. Of course i refused it.... the longer they pick up my laptop the longer i got my new laptop with the german keyboard.....

DELL cause me ALOT OF MONEY AND TIME!!!!!
They should pay for my phone bills... i live in Berlin and the phone calls goes to Frankfurt Main.

I highly recommended NOT to buy anything from DELL company.. which is basicly you will support they company to survive and keep giving VERY BAD SERVICE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:

Hallo.

Ich weiß jetzt nicht ob es bei DELL anders gehandhabt wird, aber normalerweise muss das NB wieder in den ursprünglichen Zustand, in dem es ausgeliefert wurde, versetzt werden.

Greetz
Sebastian