PDA

Vollständige Version anzeigen : AOL begins to spam agressively via ICQ (and Winamp, suspiciously)

VC_Fan
18.06.2006, 22:47
Sorry for English, it's quicker.

Be cautious. Now when you install old ICQ Pro 2003b, it's getting in internet during installation, downloads ads and installs links to desktop, favourites etc.
Link leeds somewhere to http://free.aol.com.....
I get popups every minute with offer to order DSL ort something else from AOL.

I checked PC with Ad-Aware and it deleted three dangers with link free.aol.com. Before that i got popups every 5 minutes with browser self-opening and redirecting to aol.

As it's very annoying I suggest to everybody to begin to boycot AOL completely, don't order there DSL, something else and let get this sucking company away from european market.

horsti
18.06.2006, 22:59
wem trillian gefällt, der kann ja das nehmen. mir gefällts nicht. hab immer noch 2003a.
wer gerade erst einsteigt sollte sich gleich ein anderes netzwerk als icq suchen, immerhin stimmt man mit der nutzung zu, dass die jungs bei AOL jederzeit mitlesen dürfen...

vc-fan: maybe you overlooked some pre-checked spam boxes within the installation routine? like the "show whatever-screen on startup", i cant recall the name of it.

VC_Fan
18.06.2006, 23:11
Ne, es war nichts. Ich kenne doch dieses Program sein Jahren.
Einfach jetzt das geht online und wahrscheinlich herunterladet irgendwelchen Script und lässt den laufen...

Was ärgert ist daß seit Jahren alles war super. Jetzt aber (nach der Mitteilung daß AOL läßt die europäische Markt) sie haben wahrscheinlich den Kopf verloren.

mad_zero
19.06.2006, 11:01
Ich empfehle Miranda (http://www.miranda-im.org) als werbefreie, kostenlose Alternative zu ICQ.

lieblingsbesuch
19.06.2006, 12:50
Miranda ist auch mein Favorit ;)

Bisschen schwer, sich damit zurechtzufinden, aber immernoch das beste!

matscher1987
19.06.2006, 23:17
ach komm. miranda ist doch total simpel. eins für alles, einfach top und ohne jeden unnötigen schnickschnack. ich bin ebenfalls seit jahren mit miranda hochzufrieden. kann es jedem nur uneingeschräkt empfehlen.